« خانه | بی نسبتی احمدی نژاد با تغييرات فرهنگی » | ناخوانی جامعه-4 » | اتفاق سگی » | ناخوانی جامعه-3 » | ناخوانی جامعه-2 » | وبلاگ بنویس تا کامروا باشی » | ناخوانی جامعه-1 » | تهرون که میگن شهر قشنگیه؟ » | فرض »

مدرنیته به سبک طبقه متوسط

- آماده کردن سبزی، نخود سبز، ذرت، لوبیا سبز، باقالی، کرفس، بادمجان، کدو، آلبالو، آلوی خشک، انواع مربا، ترشی، شوری، لواشک، برگه زرد آلو، آبلیمو، شاید حتی رب گوجه فرنگی، به علاوه فعالیتهای دیگر مثل پاک کردن زعفران، غوره و لیمو امانی، پوست گرفتن و خلال کردن بادام و پسته.
- مهمونیهای خانوادگی با غدا پختن و ظرف شستن و نظافت خونه بزرگ پر از وسیله با حیاط و تراس و راه پله اش یا مهمانیهای پر حجم و پر دردسرمثل عروسی و تعزیه و سور سفر حج با سرگردانی توی بازارها برای خرید کادو و لباس یا الافی توی خیاطیهای بدقول و آرایشگاهای دوردر، دعوت کردن یک ایل مهمون، آخرش هم حساب اینکه کی چی آورد و چی نیاورد و کدورتها و قهر و آشتیها.
- بارها و بارها سفر به شمال یا مشهد با ماشین و اقامت توی مهمانخانه یا فرش پهن کردن توی پارک یا یک میدون شهر و خمیازه کشیدن و خربزه خوردن و تکرار تنبلیها و بخش کرخت زندگی هرروزه.
- سرگردانی توی مطب دکترها و بیمارستانها و داروخانه ها و مکانهای زیارتی و سفره های ابولفضل.
- ثواب کردن در مراسم عزاداری رهبر و عاشورا، تاسوعا و رمضان و ده فاطمیه و دوره های قرآن و دیگهای شله زرد و شله و پلو قیمه و تازگیها هم شربت و شیر وعدسی کنار خیابانها.
- وقت گذاشتن برای تعمیر ماشین ایرانی یا لگن کهنه خارجی، یا در آرایشگاه برای رنگ و فر و مش مو و تاتو و (مثلا) درمانهای پوستی و هزار کوفت و زهرمار دیگه که من نمی دونم و یا برای گشتن تمام شهر حتی برای خرید سبد پیاز و سیب زمینی.
- انجام کارهای اداری که هر روز هم بر حجمشون افزوده میشه، تماشای تغییر رنگ چراغهای راهنما و ماشینهایی که مهربون کنار هم ایستادند و از هم دل نمی کنند.
- طی کردن پروسه های طولانی تفکر و تعمق و تفحص با کمک تکنولوژیهای ارتباطی مثل تلفن و موبایل و اینترنت یا رعایت یک سری آداب ورسوم، برای پیوستن و نگهداری و گسستن پیوندهای اجتماعی مثل دوستیها و روابط فامیلی یا کاری و ازدواج.

پ.ن : توی خیابون وقتی یه ماشین قراضه، موتور یا وانت جلوی پام بوق میزنه لجم میگیره که یارو چقدر پرروست که خودش رو در حدی میبینه که با چنین وسیله نقلیه ای به ضیافتی دعوتم کنه؛ وقتی هم ماشین گرون قیمتی باشه باز هم لجم میگره و به نظرم میاد صاحبش خیلی وقیحه که فکر کرده حالا دو روز یه ماشین حسابی سوار شده حق داره برای من چراغ بده

واقعا که روی نکات خوبی دست می‌ذاري، دم‌ات گرم!
بابت به گوش گرفتن نکته‌ی عنوان و پينگ هم آفرين!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

)ماشينای ايرانی هيچيش نيست ،بيخود عيب روش نذار که دعوامون ميشه.
۲)لينکتو اضافه کردم تا عبرتی باشه برای آيندگان.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

نوشتن پستهای بالای ۲۰ خط!!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

باز از رو دست من کپی می زنی!!!
تو این وضعیت قاراشمیش فراومش نکنیم که به هر حال باید همین طبقه به آگاهی برسه... و راه پیدا کردن روش آگاهی شناخت دقیق و فوکوییه

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

چرا اذهان عمومی رو مشوش می کنی سينا؟
من کی از روی دست تو کپی زدم؟

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Post a Comment

About me

  • I'm سميرا
  • From

My profile

Friends