« خانه | اتفاق سگی » | ناخوانی جامعه-3 » | ناخوانی جامعه-2 » | وبلاگ بنویس تا کامروا باشی » | ناخوانی جامعه-1 » | تهرون که میگن شهر قشنگیه؟ » | فرض »

ناخوانی جامعه-4

یک قدم پیشتر
- عزیزی که خیلی دلتون براش تنگ شده رو بعد از مدتها می بینید؛ دلتون نمی خواد بغلش کنید و ببوسیدش؟
عزیزی در مقابل شما از شدت ناراحتی داره گریه می کنه؛ دلتون نمی خواد نوازشش کنید، شونه هاش رو در دستهانون بگیرید یا بدنش رو به بدنتون تکیه بدید؟
(یا شاید خودتون عزیز دیگری باشید که دلتون بخواد در بر گرفته بشید تا آرامش پیدا کنید.)
حالا اگر عزیز کرده و عزیز شده از دو جنس مخالف باشند و جزو محارم هم به حساب نیان، دلشون غلط کرده چنین چیزی خواسته. این تمایل رو باید در خودشون سرکوب کنند و چه بسا از بروزش بهشون احساس گناه هم دست بده.
اما این تمایل از عاطفه سرچشمه می گیره یا از قوه جنسی؟
راجع به تشخیص منشا تمایلات خودتون اگر مشکل نداشته باشید، درباره دیگران چطور می تونید به یقین برسید؟
(در روابط با هم جنس معمولا همیشه فکر خوب می کنیم؛ اما آیا درسته؟)
- میشه ارتباطهایی داشت که در آنها جذبه جنسی اصلا وجود نداشته باشه و رابطه پاک باشه، مثل رابطه خواهر و برادری؟ اصلا چرا رابطه خواهر و برادری رو پاک می دونیم؟ آیا واقعا رابطه پاکی است؟ این احساس پاک رو در ارتباط با کسی که نمی دونیم خواهر یا برادرمون هست هم داریم؟
ساختارهای اجتماعی و مذهبی ما رو طوری تربیت می کنند که نسبت به بعضی افراد که والدین، فرزندان، خواهر و برادر یا دیگر محرم ما حساب می شوند، احساسات جنسیمون رو کنترل و سرکوب کنیم، طوری که انگار از ابتدا اصلا وجود نداشته. و همین طور در برابر هم جنسهامون.
پس این کنترل به صورت آگاهانه توسط خود ما هم در جایی که مایل باشیم میتونه صورت بگیره.
- علاوه بر تقسیم افراد به محرم و نامحرم، حجاب هم به عنوان یه ابزار کنترلی به کار میره؛ اما خودش گاهی به تحریک کنندگی بیشتر کمک نمی کنه؟ نمونه افراطیش درباره کسانی است که تنها همسر و مادر رو جزو محارم به حساب می آورند و اعتقاد دارند حتی خواهر وفرزند دختر هم باید در برابر فرد موهاشون رو بپوشانند و مثلا دامن نپوشن. این دیدگاه خودش بر نگرش جنسی داشتن نسبت به اونها تاثیرگذار نیست؟

پ.ن : یه فحش کامپیوتری به فیلسوفها: در سیستم عامل –یکی از درسهای رشته کامپیوتر- یک مساله داریم درباره فیلسوفان. که زندگی هر فیلسوف رو فکر کردن و غذا خوردن تعریف کرده. نسبت نارواتر اینکه آنها طی سالهای متمادی توافق کردند که اسپاگتی تنها غذای کمک کننده به فکر کردنشان است. در حل مساله باید به دنبال راه حلی بود که چنگالها طوری بینشون توزیع بشه که همه بتونن غذا بخورن و کسی گرسنه نمونه.

۱- سوالای خوبيه و اکثرا جوابشو هم دادی! به نظر من دليل پرسيدن اکثر اين سوالات همون ::ساختارهای اجتماعی و مذهبی ما رو طوری تربیت می کنند که ... :: که گفتی. که اگر نبود زندگی چه راحت تر بود و اين همه باريک‌بينی و گه گيجه زدن هم لزومی نداشت!
۲- بازم تاکيد می‌کنم عنوان مطالب سرجای خودش نيست.
۳- هروقت به‌روز می‌کنی برو اينجا و پينگ کن: http://www.blogrolling.com/ping.phtml تا بقیه از به‌روز شدن ات با خبر بشن.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

This comment has been removed by a blog administrator.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

خوبه. ولی تو که بیشتر از اینا حرف داشتی! یه جا یادداشت کن که بمونه. ببخشید الان ذنم مشغوله گیر بیشتذ ندارم بدم.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

یک بررسی از دیدگاه مذهبی :
ما یه مقداری کاسه داغتر از آش شدیم(منظور از ما جامعه است)يه نکته ای که هيچ جايی شايد عمداْ و يا سهواْ بهش اشاره نمی شه اينه که حتی « بوسه از پيشانی خويشاوندان نامحرم اگر از روی محبت باشد مانعی ندارد» [اصول کافي- جلدش یادم نیست]. دو تا نکته هست : يکی اينکه محرم نبودن خويشاوندان به محرم نبودن غير خويشاوندان فرقی داره؟ دوم اينکه بوسه از پيشانی چه فرقی با نوازش کردن سر چه تفوتی داره؟
همه می دونيم خيلی از اوقات دوستان ما از خواهر و برادر به ما نزديکترند چه برسه به خويشاوندان . پس آيا حکم بالا می تونه در مورد دوستانی که از خواهر و برادر به ما نزديکترند هم صادق باشه؟ یا فقط رابطه خویشاوندی و همخون بودن دلیل این حکمه؟
* به نظر من جذبه جنسی نسبت به خواهر و برادر هم(حتی در موارد خیلی کمی نسبت به پدر و مادر)وجود داره [مواردی که رابطه جنسی برادر و خواهر و یا مادر با پسر و یا پدر و دختر نشان از این داره که جذبه جنسی وجود داره ولی سرکوب میشه ] )

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

ادامه : در کل با نگاه به روابط جنسی همجنس ها و یا حتی انسان با حیوانات هم می شه این نتیجه رو گرفت که جذبه جنسی نسبت به همه وجود داره نسبت به گروهی بیشتر و نسبت به گروه دیگری(بنا به دلایل غریزی و یا محیطی) کمتر. پس تا حدی میشه گفت که کنترل به صورت آگاهانه صورت می گیره ولی شاید دلایل دیگه ای هم وجود داشته باشه که ما نمی دونیم.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

راستی فلاکت و بدبختی کامپیوتری ها اینه که حل مشکل اون فیلسوف ها ۲ نمره داره بماند تست هایی که تو ارشد ازش میاد

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Post a Comment

About me

  • I'm سميرا
  • From

My profile

Friends